1 maja 2010

Kilka refleksji na temat poznańskiego konkursu SDP


Od ogłoszenia wyników i wręczenia nagród w poznańskim konkursie dziennikarskim o nagrodę im. Wojciecha Dolaty minął dobry tydzień. Zdobywca pierwszego miejsca - Wojciech Dąbrówka z TVP Poznań - zrealizował film „Zabójstwo dziennikarza”. Myślałam, że oprócz mojej relacji, znajdę na ten temat jakąś informację w sieci, ale poza krótkimi notkami na stronie Radia Merkury i na stronie Gazety.pl nie widzę nic więcej. Dziwne. 


 Jak dziwne było to, że do konkursu adresowanego do wszystkich dziennikarzy prasowych, radiowych i telewizyjnych, związanych z regionami wielkopolskim i... lubuskim (a także do wydawców, redaktorów prowadzących, sekretarzy redakcji i osób redagujących strony internetowe), nie zgłoszono ani jednego materiału z Lubuskiego (poza moimi skromnymi, nieprofesjonalnymi). W tym miejscu zdradzę, że do udziału w konkursie gorąco namawiała mnie znajoma dziennikarka, a i sami organizatorzy, wiedząc, że ja "obywatelska", zachęcali, jak najbardziej. 


Trochę więcej zrozumiałam po rozmowie z Grażyną Walkowiak, członkiem Jury w konkursie Dziennikarz Roku 2009 zorganizowanym przez Lubuski Oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Więcej o zwycięzcach i tegorocznym konkursie Wielkopolskiego Oddziału SDP przeczytać można tutaj:
 Reportaż o zabójstwie dziennikarza nagrodzony przez SDP.       


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga