8 stycznia 2015

Lubuskie kalendarium. 8 stycznia 2015

Dziś czwartek, 8 stycznia. Święto Sprzątania Biurka. Imieniny obchodzą: Albert, Artur, Julia, Seweryn, Wawrzyniec, Apolinary, Maksym, Mścisław, Teofil. Znak zodiaku - Koziorożec (22 grudnia - 19 stycznia). Wszystkim Solenizantom składam życzenia pomyślności i radości.


Lubsko. Fot. Jolanta Paczkowska

Z LUBUSKICH KART HISTORII
67 lat temu - w Lubsku ur. się Jerzy Kaczmarek, polski szermierz, złoty medalista olimpijski, specjalista od floretu. 

55 lat temu - w Nowej Soli ur. się reżyser Zdzisław Styś. 

14 lat temu - w Poznaniu zmarł prof. Antoni Zydroń, artysta plastyk, wykładowca w zielonogórskiej WSP. Żył 65 lat.

12 lat temu - w Gorzowie odnotowano rekordowy mróz: minus 18,5 st.

11 lat temu - z Międzyrzecza na misję stabilizacyjną do Iraku wyjeżdżali żołnierze 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.

Rok temu - miód akacjowy został wpisany na Listę Produktów Tradycyjnych, prowadzoną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Specjał jest na tej liście dwudziestym czwartym  produktem z województwa lubuskiego.

------------------------------------

Wiesz o innym lubuskim wydarzeniu z tego dnia? Zapisz w komentarzu, zapraszam. 

 

4 komentarze:

  1. Witamy!!

    Bardzo ciekawy blog... Tym bardziej ze my z ZG, czyli lubuskiego :) Wrzucilismy do czesto czytanych :)

    Zapraszamy do nas: http://gorskieszlaki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. :)Też będę zaglądać. :)

      Usuń
  2. W Lubsku zdawałam maturę,rok 1958.Moim wychowawcą był P.Lucjan Grzeja.Kiedy odwiedziłam to miasteczko dwa lata temu z żalem odnotowałam to czego już nie ma ,co po prostu zniszczono.Mieszkałam juz jako mężatka na Krakowskim Przedmieściu,niewiele tam zmieniło się na plus. Kiedy tam mieszkałam w baszcie mieściła się komenda milicji.Mój ojciec,zapalony fotografik-amator zrobił jej zdjęcie i podpisał je,zgodnie z prawdą-Baszta Pachołków Miejskich.Miał duże nieprzyjemności bo zarzucono mu,iż obraził stacjonującą tam milicję.W tym roku zamierzam znów odwiedzić miasteczko.Dzięki temu blogowi mogę śledzić co dzieje się w regionie ,który był i jest mi bliski.Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tej perspektywy wygląda jak jakieś brandenburskie miasteczko. :)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga