24 lutego 2013

Lubsko - powiat żarski [ZDJĘCIA]

Lubsko - ponad 14-tysięczne miasto w powiecie żarskim, nad rzeką Lubszą, na Obniżeniu Dolnołużyckim, w pradolinie Wrocławsko-Głogowskiej. Pierwsza wzmianka o miasteczku pochodzi z początków XIII w. - prawa miejskie w 1283 r.


Lubsko. Renesansowy ratusz. Fot. Jolanta Paczkowska [kliknij w zdjęcie]
Lubsko. Rynek. Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Wieża gotyckiej Bramy Żarskiej. Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Gotycki kościół p.w. NNMP. Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Kościół  p.w. NNMP. Fot. Jolanta Paczkowska
Zamek, obecnie Dom Pomocy Społecznej. Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Kamienice na Rynku (XVIII-XIX w.). Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Kamienice na Rynku (XVIII-XIX w.) Fot. Jolanta Paczkowska
Lubsko. Straż Pożarna. Fot. Jolanta Paczkowska

Strona miasta Lubsko

Zobacz na mapie

2 komentarze:

  1. W Lubsku,w roku 1958 zdawałam maturę,moim wychowawcą był p. Lucjan Grzeja.Dwa lata temu odwiedziłam Lubsko.Było mi żal tego,co uległo zniszczeniu.Miasto zmieniło się na lepsze w niewielkim stopniu.Sprawiło na mnie wrażenie niezbyt czystego,ulica przy której mieszkałam Krakowskie Przedmieście,była i jest zaniedbana,boczne uliczki straszą biedą,domy liszajami odpadającego tynku.Ale cieszę się,że trafiłam na ten blog,dzieki niemu mogę śledzić co dzieje się w regionie,który był i jest mi bliski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ciekawy komentarz. Proszę napisać o swoich wrażeniach po kolejnej wizycie w Lubsku. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga