19 marca 2010

Zostałam Dziennikarzem Obywatelskim Roku 2009. Głosami Kapituły!


Od tego wydarzenia minął zaledwie tydzień, a ja mam wrażenie, że miesiąc. Tyle się działo!    
 
Odbieram nagrodę z rąk Stefana Bratkowskiego i Pawła Nowackiego.
Fot. Jan Paczkowski

Powinnam chyba opisać wrażenia, ale w mojej głowie kołacze się jeszcze tyle myśli, że trudno to zebrać, dokonać selekcji, by nie przynudzać. Zostałam zaproszona do Warszawy przez redaktora naczelnego Tomasza Kowalskiego, by odebrać nagrodę. Nie miałam jednak pojęcia, którą. Były cztery, a właściwie pięć możliwości. Jakież było moje zaskoczenie, gdy dowiedziałam się, że Kapituła Konkursu przyznała mi tytuł Dziennikarza Obywatelskiego Roku 2009!       
 

Statuetkę, dyplom i nagrodę odbierałam od Pawła Nowackiego, byłego redaktora naczelnego Wiadomości24.pl i od Stefana Bratkowskiego, honorowego prezesa SDP, który powiedział: "Jest dla mnie prawdziwą przyjemnością być tu dzisiaj i wręczać pani tę nagrodę". A jaka to była przyjemność dla mnie! Zwłaszcza, że po części oficjalnej mogłam jeszcze porozmawiać z tym znanym publicystą, który okazał się być niezwykle sympatycznym panem, od którego dostałam pewne zaproszenie, ale o tym innym razem... 
Kiedy rozmawialiśmy, podeszła do nas pani Krystyna Kurczab-Redlich, reportażystka, autorka filmów dokumentalnych i też wyraziła swoje słowa uznania dla mojego pisania. "Dziękuję za materiał o grobach"  - usłyszałam. Czy wiecie, ile to dla mnie znaczy? 


Członkami Kapituły byli:
- Janina Paradowska, publicystka tygodnika "Polityka",
- Krystyna Kurczab-Redlich, reportażystka, autorka filmów dokumentalnych
- Adam Bodnar, sekretarz zarządu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka,
- Piotr Boroń, członek KRRiT, twórca Forum Edukacji Medialnej,
- Stefan Bratkowski, Honorowy Prezes SDP,
- Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Departamentu PR Grupy TP
- Marek Iwaniszyn, laureat tytułu Dziennikarz Obywatelski Roku 2008 głosami Kapituły
- Jerzy Jachowicz, dziennikarz śledczy, prekursor tej dziedziny dziennikarstwa
- Michał Karnowski, publicysta, komentator polityczny dziennika Polska
- Mirosław Ogórka, laureat tytułu Dziennikarz Obywatelski Roku 2008 według internautów,
- Paweł Nowacki, Dyrektor ds. Rozwoju Serwisów Kontentowych Polskapresse
- Mariusz Składanowski, właściciel Joe Monster i Demotywatory.pl.

Do dziś nie wiem, kto mnie zgłosił do konkursu na Dziennikarza Obywatelskiego Roku. W tym miejscu chciałabym więc podziękować tej tajemniczej osobie, bo pewnie sama, podobnie jak w ubiegłym roku, bym się nie zgłosiła. I tyle przyjemności by mnie ominęło!  

Czytaj także:

4 komentarze:

  1. Anonimowy20.3.10

    No nareszcie i tutaj coś jest na temat konkursu. Bo taka cisza była :)
    Chyba jeszcze nikt nie był tak zgodny z werdyktem Kapituły jak w momencie wyboru Ciebie. Właściwy wybór. To cieszy. Mnie cieszy.

    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu, powtórzę to, co napisałam już pod innym Twoim wpisem: kapituła zrobiła, co do niej należy i wybrała, kogo trzeba. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, serdecznie dziękuję! Także za spotkanie. Nigdy tego nie zapomnę (jeszcze o tym napiszę). Móc porozmawiać z Wami na żywo to prawdziwa przygoda i przyjemność - nie do przecenienia. Beato, nieustająco podziwiam Twoją łatwość pisania. Styl i pomysł. Mnie nie przychodzi to tak łatwo. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje. Zasłużony tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga